Gymmieturnen met Pieten

Beste ouders/verzorgers,

Onze gymvereniging heeft een aantal jaar geleden het Gymmieturnen geïntroduceerd. Dit is een manier om jonge kinderen te belonen voor de prestaties die ze leveren tijdens de gymles.

Voor wie en wat is het:
Kinderen van 6 tot 8 jaar of te wel kinderen uit de schoolgroep 3, 4 en evt. 5 kunnen nu Gymmies (een soort flippo’s) verdienen en die kunnen ze dan opbergen in een Gymmie-bewaarmap. Heeft uw kind al een start gemaakt met Gymmieturnen, dan mag zij (ongeacht de leeftijd) dit altijd afmaken neem hierover even contact op met de leiding of Liesbeth Hijwegen.

Voor de kleuters zijn de oefeningen nog wat hoog gegrepen en daarom krijgen zij een eigen diploma waarop ze Pietenstickers kunnen plakken.

In totaal zijn er 33 oefeningen (11 onderdelen, elk bestaande uit 3 oefeningen) en kunnen de kinderen op meerdere momenten evenzoveel Gymmies verdienen. Daarnaast krijgen ze na elke tiende Gymmie ook een bronzen, zilveren of een gouden Gymmie. Het is de bedoeling om het Gymmieturnen later nog een keer te herhalen, zodat de kinderen dan de kans krijgen om de overige Gymmies te behalen voor een volle map.

We zullen de middag afsluiten met de Pietendans!

Wanneer:
Op 4 December 2019 tijdens Pietengym kunnen er flippo’s behaald worden voor onderstaande onderdelen:

• Arabier
  • Losom
  • Salto vo
  • Flick Flack
  • Overslag

Tijden:
14.30-16.00 uur (Kinderen kunnen gebracht en gehaald worden.)
De reguliere gymles komt hiermee te vervallen.

Kosten:
De kosten om deel te nemen aan de eerste keer Gymmieturnen bedraagt eenmalig € 5,- . Daarvoor krijgt uw kind een Gymmie-bewaarmap en flippo’s. Doet uw kind voor de 2e of 3e keer mee, dan betaalt u dus niets. Zit uw kind in de kleutergroep dan liggen er diploma’s en stickers klaar en hoeft er niets betaald te worden. Let op: ook wanneer uw kind wel lekker mee wil doen met Pietengym maar geen flippomap wil volmaken liggen er voor hun diploma’s met stickers.

Meld je aan voor 3 december voor deze Pietenmiddag via de aanmeldbrief (tijdens de les meegegeven) of via onderstaand formulier. Omdat er ook wat lekkers meegenomen wordt uit Spanje, hieronder even vermelden of uw kind een allergie heeft.

Tot 4 December,

Aanmeldformulier Gymmieturnen met Pieten